تغذیه

اهمیت تغذیه در افزایش میل جنسی

تغذیه میل جنسی

اهمیت تغذیه و مواد غذایی موثر و مفید برای افزایش میل جنسی

برای افزایش میل جنسی می توان بهترین روش یعنی تغذیه را انتخاب کرد اما قبل از هرچیز بایستی بدانید که کدام خوراکی ها برای رفع سرد مزاجی خانم ها و کدام مناسب تقویت قوای جنسی آقایان است. تستوسترون کم فقط باعث ایجاد مشکلات جنسی برای مردان نمی شود بلکه زنان نیز می توانند دچار تستوسترون کم شوند.

تغذیه افزایش میل جنسی

میزان هورمون تستوسترون در اواسط دهه 20 به اوج خود می رسد و پس از آن به طور یکنواخت کاهش می یابد تا زمانیکه یک زن یائسه می شود.پس از یائسگی، میزان تستوسترون بدن زن به شدت کاهش می یابد و میل جنسی او نیز می تواند به طور چشمگیری کاهش یابد.

قرص های کنترل بارداری و دیگر اشکال پیش گیری از بارداری نیز می تواند اثرات منفی بر میل خانم ها به فعالیت جنسی داشته باشند.مسائل مربوط به ارتباط، افسردگی، داروهای تجویزی، اعتیاد به الکل، اعتیاد به مواد مخدر و یا بیماری های مزمن نظیر دیابت، همه موارد می توانند در ریشه میل و توان جنسی پایین برای هر دو جنس موثر باشند.

نحوه افزایش میل جنسی توسط رژیم غذایی:

بیایید در بخش سلامت جنسی در مورد نحوه افزایش میل جنسی شما از طریق رژیم غذایی خود صحبت کنیم، که شامل چیزی است که باید بیشتر بخورید و آنچه را که باید از آن اجتناب کنید و یا به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

غذاهایی که میل جنسی را افزایش می دهند:

غذاهای غنی از کلاژن:

تولید کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. این یک اثر منفی مستقیم بر سلامت پوست دارد و همچنین باعث می شود که پوست شل شود و این پدیده می تواند منجر به سختی برای انزال در مردان شود و ممکن است منجر به شل شدن دیوار واژن در زنان شود.

برای افزایش سطح کلاژن، شما می توانید آبگوشت استخوانی بیشتری مصرف کنید ویا مکمل کلاژن و / یا پودر پروتیینی که از آبگوشت استخوان تهیه شده است رامصرف کنید. همچنین ویتامین C به افزایش تولید کلاژن سازی کمک می کند.

هندوانه:

در سال 2008 تحقیقی که در تگزاس انجام شد و نشان داد که هندوانه ممکن است اثر “ویاگرا” داشته باشد. فیتوناتریشن شناخته شده به عنوان لیکوپن، بتا -کاروتن و سیترولین یافت شده در هندوانه به رگ های خونی کمک می کنند و بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی هنگامی که به طور طبیعی می خواهید افزایش میل جنسی را افزایش دهید، می تواند مفید باشد.

افزایش میل جنسی با تکنیک تغذیه محرک

موز:

با توجه به مطالعات انجام شده بر روی حیوانات، خوردن موز می تواند به افزایش سطح هورمون زنانه کمک کند، که محرک جنسی را بهبود می بخشد.

جوزهندی، زعفران و میخک:

این ادویه ها غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که برای سلامت کلی، از جمله میل جنسی، عالی است.تحقیقات منتشر شده در ژورنال پزشکی SMB به طور خاص کشف کرده که عصاره جوز هندی و میخک باعث افزایش رفتار جنسی مردان می شود.

هم چنین میخک در بهبود تنفس بدبو نیز عالی است.از سوی دیگر، زعفران می تواند به بهبود عملکرد جنسی زنان در زمینه داروهای ضد افسردگی و نیز مردانی با اختلال عملکرد نغوظ مفید باشد.

شکلات تلخ:

تحقیقات نشان داده اند که مصرف شکلات منجر به انتشار سروتونین به خاطر مقدار تیپتوفان آن می شود که منجر به تاثیرات حالت روحی و روانی می شود.فقط مطمئن شوید که یک شکلات کم شکر و با کیفیت بالا انتخاب می کنید.

آجیل برزیلی:

این آجیل ها غنی از سلنیوم هستند که در حفظ سطوح سالم تستوسترون نقش دارند.آن ها همچنین به تولید سروتونین در بدن شما کمک می کنند.

پروتیین با کیفیت بالا:

همچنین سرشار از تریپتوفان است. غذاهای غنی از پروتیین مانند تخم مرغ، ماهی، گوشت گاو علف خورده هستند که می تواند باعث افزایش سروتونین و افزایش حالت روحی و جنسی شما می شود.

افزایش میل جنسی با انواع گوشت ارگانیک

از ارکان اصلی غذاهای تقویت میل جنسی گوشت گوسفند است که می توانید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید و میل جنسیتان را تقویت کنید . کسانی که خواهان تقویت میل جنسی خود با تغذیه هستند اما گوشت گوسفند را دوست ندارند می توانند به جای آن از گوشت شترمرغ استفاده نمایند.

همچنین مصرف گوشت شتر در افزایش میل جنسی تاثیرگذار است و این ماده غذایی گرم، به شدت توصیه می شود. برای تقویت نیروی جوانی و میل جنسی مصرف گوشت بوقلمون و مرغابی نیز مفید می باشد.

میوه های گرم در افزایش میل جنسی

کشمش، انگور، خربزه، خرمالو، موز، انجیر و گردو از جمله میوه هایی با طبعی گرم هستند که سبب تامین ویتامین و طراوت و شادابی بدن و افزایش و تقویت میل جنسی می شوند. همچنین زیتون سیاه برای خانم ها و زیتون سبز برای آقایان جزو محرک های گرم محسوب می شود.

غذاهای دریایی

در ابتدا و حین فعالیت جنسی فشار خون بالا می رود. از این رو رضایتمندی طرفین هر چه سهم دستگاه تناسلی زن یا مرد از این خونرسانی بیشتر باشد، بالاترمی رود . مصرف غذاهای دریایی که حاوی روی، سلنیوم و یدمی باشند علاوه بر تامین انرژی لازم، به ترشح هورمونهای جنسی کمک می‎کنند.

غذاهای حاوی سروتونین

درگیری های فکری زن و مرد سبب کاهش ارتباط های جنسی خواهد شد. ترشح هورمون شادی یا همان “سروتونین ” سبب کاهش دغدغه ذهنی می شود. پس اگر میزان هورمون شادی آفرین بدن افزایش یابد ، رابطه جنسی گرم تر می شود.

آنطور که بخش سلامت نمناک عنوان کرده است شما می توانید از طریق مصرف مواد غذایی مانند عسل، شیر، گوشت ماهی، سبزیجات دارای برگ پهن مثل اسفناج و ترب، میزان هورمون شادی آفرین بدن را افزایش دهید.

افزایش میل جنسی با مصرف شیرینی ها و تندمزاج ها

مصرف انواع شیرینی ها، ادویه های تند، پیاز، سوسیس و کالباس سبب افزایش میل جنسی شده زیرا طعم های شیرین و تند، خاصیت محرک دارند. برای جلوگیری از اختلالات نعوظ آقایان بهتر است قبل از برقراری ارتباط جنسی یک لیوان آب انار بنوشند.

زغال اخته:

روغن موجود در زغال اخته به افزایش میل جنسی، به ویژه در مردان کمک می کند.درمان با زغال اخته می تواند به طور قابل توجهی باعث افزایش میل و توان جنسی شود و همچنین میزان کم تستوسترون بدن را تنظیم می کند. بوی عطر زغال اخته تا حدی تلخ است، اما خوش مزه می باشد.

آب:

کمبود آب می تواند منجر به برخی عوارض جانبی منفی شود که به راحتی می تواند تمایل جنسی را کم کند.اگر می خواهید از خستگی، سردرد و خشکی واژینال خلاص شوید، باید آب بنوشید.

برای افزایش میل جنسی از چه غذاهایی باید اجتناب کرد:

غذاهای فراوری شده:

همانطور که غذاهای فرآوری شده بیشتر می شود، چاقی هم بیشتر می شود.از آنجایی که چاقی بیش از حد با میل جنسی کم ارتباط دارد، از این غذاها باید دوری کرد و آن ها را با گزینه های کم تر فرآوری شده جایگزین کنید.

گوشت دامداری های صنعتی:

در حالی که بسیاری از شواهد علمی در مقیاس بزرگ به دلیل طبیعت این مشکل وجود ندارد، بسیاری از متخصصان بهداشتی طبیعی نگران این هستند که هورمون های استفاده شده برای گوشت غیر ارگانیک، تولید شده در کارخانه، ممکن است در تولید هورمون طبیعی اختلال ایجاد کنند.از مواد فرآوری شده دوری کنید و هر وقت که می توانید مواد غذایی ارگانیک و سالم را انتخاب کنید.

غذاهای سرشار از سدیم:

غذاهایی غنی از سدیم، مانند غذاهای کنسروی و غذاهای فرآوری شده، می توانند به فشار خون بالا کمک کنند که منجر به کاهش جریان خون به اندام های جنسی می شود.

محصولات لبنی متداول:

مانند گوشت های پرورشی کارخانه، محصولات لبنی سنتی توسط بسیاری از سازمان ها سالم تلقی می شود با این حال، شیر، پنیر و دیگر محصولات لبنی از شیر گاو می توانند هورمون های ترکیبی شناخته شده به عنوان اسید فتالیک استرها داشته باشند، که اثر منفی روی سطوح استروژن و تستوسترون دارند.

تغذیه کاهنده میل جنسی

شکر:

شکر به طور کلی بر هورمون های جنسی تاثیر منفی می گذارد. مطالعات ویژه ای که در سال 2013 انجام شد، نشان داد مصرف گلوکز میزان تستسترون خون را به طور متوسط به میزان 52 درصد کاهش می دهد، صرف نظر از این که آیا این افراد مبتلا به دیابت، پیش دیابت یا تحمل قند معمولی هستند یا خیر. سطوح تستسترون نیز تا ساعاتی پس از مصرف گلوکز پایین باقی می ماند.

کافئین:

این کمی مشکل است, اما اگر دچار مشکل جنسی شدید, بهتر است از کافئین دوری کنید.در طول عملکرد ورزشی مقدار کم کافئین می تواند به طور متوسط تستوسترون را افزایش دهد, که ممکن است تاثیرات مثبتی بر عملکرد و میل جنسی داشته باشد.

با این حال, این افزایش ممکن است مفید نباشد چون کافئین نیز میزان کورتیزول را افزایش می دهد, که باعث ایجاد استرس می شود که منجر به کاهش میل جنسی می شود.قهوه و چای می تواند به یک زندگی سالم اضافه شود اما حداقل شش ساعت قبل از وقت خواب آن را بنوشید و از محصولات کافئینی اجتناب کنید.

الکل:

مصرف الکل منجر به کاهش میل جنسی, تحریک وحساسیت می شود.

پاپ کورن مایکروویوی:

ممکن است مناسب باشد, اما قطعا سالم نیست.موادشیمیایی یافت شده در آستر کیسه پاپ کورن مایکروویوی به ناتوانی جنسی برای مردان مرتبط است.

طبق مطالعات،این نوع از کیسه های ذرت بو داده حاوی اسیدهای پرفلورولکیل نظیر PFOA یا PFOS هستند که به طور قابل توجهی باعث کاهش اسپرم می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *